Wspomaganie dowodzenia (SWD)
SWRM – System Wspomagania Ratownictwa Medycznego to innowacyjny program, który pozwala na zwiększenie efektywności w niesieniu pomocy medycznej. Ma na celu zarządzanie zgłoszeniami i koordynację działań służb ratowniczych, a jego zastosowanie usprawnia pracę wszystkich jednostek.
SWRM ma możliwość integracji z dowolnym zaawansowanym systemem telekomunikacyjnym do obsługi połączeń na numerach alarmowych 999 i 112. Dyspozytor na jednym ekranie widzi wszystkie siły i środki, którymi dysponuje, wraz z ich aktualnymi statusami. System jest też zintegrowany z DashBoardem karetek, co pozwala przekazywać informacje o zleceniu bezpośrednio na system nawigacji w pojeździe.
SWRM gwarantuje wysokie bezpieczeństwo danych medycznych: technologia terminalowa (Metaframe) sprawia, że dane są jedynie obrazowane na urządzeniu, które nie przechowuje ich na swoim dysku. Dzięki temu w przypadku kradzieży lub zgubienia nie występuje ryzyko „wycieku” wrażliwych danych.
Program pełni także funkcję aplikacji raportowo-rozliczeniowej, pozwalając generować dowolnego rodzaju raporty: od raportów statystycznych dla NFZ, poprzez raporty wymagane przez instytucje nadzorujące funkcjonowanie Systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego, raporty dla GUS aż po raporty przydatne w bieżącej, wewnętrznej weryfikacji stosowanych procedur.
Inne rozwiązania, które znalazły zastosowanie w SWRM, to:
- system nagłośnienia PA (Public Announcement) – posiada funkcje zbliżone do radiowęzła, to znaczy pozwala automatycznie wygłaszać nagrane wcześniej komunikaty w dowolnym budynku objętym systemem, nawet znacząco oddalonym geograficznie. Możliwe jest też ręczne nadawanie „na żywo" przez dyspozytora z dowolnego telefonu stacji pogotowia ratunkowego
- system DWA – zintegrowany z SWRM ręczny system powiadomień
- otwarty protokół komunikacji – pozwala na integrację właściwie z dowolnymi urządzeniami, co oznacza, że zadysponowanie zespołu ratownictwa może wywoływać np. sterowanie sygnalizacją świetlną, szlabanem, bramą garażową, komunikaty na telewizorach w pomieszczeniach wypoczynkowych. Wszystkie te działania są w pełni automatyczne i nie angażują dyspozytora w żaden sposób.
Możliwości i funkcje systemu dostepne sa w nastepujaych cześciach systemu:
- moduł dyspozytorski - odpowiedzialny za zarzadzanie silami i środkami
- modul ratownictwa medycznego - odpowiedzialny za zarzadzanie kartami, zespołami i kontrole czasu pracy
- modul statystyczno rozliczeniowy - odpowiedzialny za generowanie statystyk i raportów do NFZ
Cały system dostarcza m.in. takich funkcjonalności jak:
- Dodawanie i zarządzanie zleceniami
- Dysponowanie i zarządzanie zespołami ratownictwa medycznego
- Odsłuch rozmów i ich przechowywanie zgodnie z ustawa i wymogami prawnymi
- Archiwum wezwań z możliwościami przeszukiwania na podstawie różnych kryteriów
- Funkcje automatyczne realizacji zlecenia
- wydruk karty wyjazdowej
- paging – odtworzenie komunikatu przez radiowęzeł
- automatyczne otwieranie garażu
- system monitoringu i kontroli dostępu
- status karetki wyświetlany na terminalu oraz GPS
- Kontrola czasu pracy - m.in. rejestracja rozpoczęcia i zakończenia dyżuru
- Uzupełnienie karty medycznych czynności ratunkowych
- Generowanie raportów do Narodowego Funduszu Zdrowia
- Generowanie raportów statystycznych pozwalajacych monitorowanie pracy i wskaźników wydajności personelu